Tuesday, June 12, 2012

Kloemelen, maar met een doel

Ik heb eerder al eens een foto laten zien van de kabelrotzooi onder ons bureau. Los van video, audio, netwerk, antenne en telefoonkabels staan en hangen er in totaal 15 apparaten en "dingetjes" die van spanning moeten worden voorzien. Dat betekent dus een extra zooi aan verlengkabels etc.
Tijd voor een rigoreuze oplossing.
Onder het bureau in de muur zitten twee dubbele stopcontacten, elk op een aparte groep, onafhankelijk gezekerd op 20A. Ik heb dus een stopcontact-rij gemaakt bestaande uit 8 dubbele stopcontacten, verdeeld in twee groepen van elk 4 (is dus elk 8 stopcontacten). Deze twee groepen heb ik elk apart gezekerd op 10A. De individuele stopcontacten hebben elk hun eigen schakelaar. Twee kabels naar de muurcontacten en "klaar is kees".
Alles op een plaat gemonteerd die zo aan de muur kan worden geschroefd en tussen de stopcontacten uitstekende stukken triplex die fungeren als kabelgoot.
Morgen is de dag van de grote demontage en montage. Ik ben zelf ook benieuwd.


2 comments:

Anonymous said...

ik ben zwaar onder de indruk.Snap jij dit allemaal? Succes Nan.

Mieke said...

Ja dat wel, maar kijken als Jan het morgen in het stopcontact steekt.....Hopelijk horen we morgen nog ietsd van hem.
Jan succes.