Thursday, November 22, 2012

Werkbank als freestafel

My "router table" was nothing more than a board of mdf that I had to clamp down on my workmate. It worked, but it was a wobbly construction and quite a hassle to set up.
Now that I constructed a new workbench top, I figured out that I could mount my router as an inlay plate in that workbench. The router is attached to a square board of bakelite and this board fits snug and flush in a recess in the workbench.
I am very happy with this. When not in use I will fit a board of plywood in the opening.


9 comments:

Mieke said...

Ja ik zeg, hij blijft het altijd weer doen... klooien op het goedje!

Anonymous said...

kon ik ook maar zo'n geweldig freesrandje in al mijn plankjes krijgen jammer jammer Nan

Anonymous said...

o ja en het is een flitsend en educatief instructiefilmpje Nan

Mieke said...

En ik word altijd vrolijk als ik naar je hobbys kijk.

Nog steeds bezorgde zoon said...

Euhh, zie ik nou goed dat 't plankje in de instructievideo niet tegen je geleider komt als je freest? Dan sjnap ich ut neet...

Jan said...

Die had ik verwacht, HIHI.
Het bitje had een kogellager op de top, en ik was te lui om het te veranderen.
Scherp opgelet jongeman !

iets minder bezorgde zoon said...

Hehehe, dacht 't al; hebben die van mij ook. Rolt 't plankje d'r lekker langs.
Dus je was te lui om er 3mm af te halen? Stinkt naar opzet om ons verder uit de tent te lokken!

X

Roy said...

Tim, eh Jan, the Toolman!

GEWELDIG!

Karin said...

the handyman can ....