Friday, May 3, 2013

Pillendoos nostalgie.

Dit jaar is het al weer 30 jaar geleden dat Pap is overleden en 10 jaar geleden Mam.
Dat spookte toch even door mijn hoofd toen ik de pillendoos schoonveegde en klaar zette om te vullen.
Dit is Pap z'n pillendoos.
Een van de weinige dingen die ik van hem heb bewaard en nog steeds gebruik.
Net als het sigarenkistje met klein gereedschap, nagelkipper, schaartje, sigarenknipper (en sigaren), pijpenreinigers, pijpenstopper, diverse zakmesjes, pennen, potloden, rekenlineaal, portefeuille, agenda en alle andere essentiele benodigheden zat dit doosje altijd in het nachtkastje dat naast zijn luie stoel stond. Daar hoorde overigens ook dat stukje koper bij dat ik al eens eerder heb getoond, met zijn graveeroefeningen.
Wekelijks een heel ritueel om alle vakjes van de doos te vullen, met een pincet bij de hand als een pilletje per ongeluk in het verkeerde vakje viel en er weer uitgepeuterd moest worden.
Ik gebruik de doos maar 1 keer per dag, dus ik kan er vier weken mee toe, maar elke vier weken blijkt dat ik toch eenzelfde ritueel heb overgenomen
Deze doos moet toch makkelijk al 40 of 50  jaar trouwe dienst doen. Ik ben er zuinig op.


5 comments:

Frens said...

Tsja, ik blijf toch liever gezond ;-)

Nan said...

gebruik hem nog maar heel lang.

Mieke said...

Ocherm Nan, waat is mit dich!!!

Mieke said...

En ja Frens, gelijk heb je!

Anonymous said...

Hier klopt iets niet!