Monday, November 14, 2011

Gaatje boren

Ready to go. Loopt (boort...) als een zonnetje.
De werkbank aangepast. Een verlaagde zijtafel gemaakt zodat lange stukken geboord kunnen worden terwijl ze op de werkbank rusten.
Als ik al een kolomboor zou aanschaffen, zou ik "waarschijnlijk" een kleiner exemplaar hebben uitgekozen. Maar deze was gratis en voor niks. Sterk genoeg om dwars door mijn "split posts" te boren.
Lekker nauwkeurig en handig.
Tot zover de kolomboor en de King Parots. Op naar mijn volgend project.

4 comments:

Jan Rein Hettinga said...

Opa zou er trots op zijn! Het voordeel van klussen in de openlucht in plaats van in een afgesloten garage is dat je jezelf ook niet zo snel kan vergassen...

Frens said...

Altijd handig, zo'n kolomboor, maar zou in mijn kelder niet passen en buiten is het te koud. Ik kan me trouwens nog verhalen herinneren van omhoogstaande teennagels omdat het plankje door het boortje was gegrepen, was jij dat niet?

Jan said...

Dat was Opa dus, met een stuk blik en een handboor. Hij stond met zijn sandalen aan op het stukje blik om het gaatje te boren.

marieke said...

Kijk toch maar uit voor die teennagels. Jij staat ook op sandalen.