Tuesday, December 6, 2011

Pelikaan

Ik had hem weer eens in mijn vingers: mijn vulpen.
Ik heb hem in Maastricht gekocht bij MEVRI, bijna 40 jaar geleden toen ik bij de Gemeente Geleen werkte.  Zo ongeveer elk belangrijk document in mijn leven is met deze pen ondertekend. De laatste keer was in Auckland, New Zealand: mijn eigen visum voor Australie. De geboorteakten van mijn kinderen, koop- en verkoopakten, hypotheken, belastingaangiften,  bezwaarschriften naar de Belastingdienst, arbeidscontracten en ontslagbrieven, de huwelijksakte van Maartje en Jan Andries en ook mijn eigen huwelijksakte twee jaar geleden zijn ondertekend in Royal Blue of Zwart uit een glazen potje Parker Quink.
Mijn Pelikaan verdient een bijzonder plekje. Vandaar het nieuwe logo van deze blog.

1 comment:

Karsten said...

Mooie banner, Jean, heel mooi.
En helaas is MEVRI (Maastrichts Eerste Vulpen Reparatie Instelling, of zoeget) recentelijk gesloten.
Wéér een instituut verdwenen...