Wednesday, May 4, 2011

Adreslijst

Ik loop waarschijnlijk jaren achter op het gebied van telefoons en andere communicatie-mogelijkheden, maar ik heb een oplossing gevonden.
Ik was het zo langzaam aan zat om allerlei adres- en telefoonlijsten te moeten bijhouden. Eentje in mijn email programma, eentje online in gmail, eentje op mijn mobieltje en de laatste op onze huistelefoon. Een nieuw nummer of adres wordt natuurlijk niet meteen overal ingevoerd en dus is na verloop van tijd alles een zooitje.
Pietjes mobiel nummer zit in ons mobieltje, zijn huis telefoon in onze huistelefoon, zijn adres in mijn email-adresboek en op gmail staat nog zijn vorige adres, waar hij al twee jaar niet meer woont.
Mijn oplossing:
Het hele adresboek is naar gmail geexporteerd en zoveel als ik kan gecompleteerd: woonadres, emails, telefoonnummers, verjaardag, en vaak een fotootje.
Gmail biedt de mogelijkheid om te synchroniseren van- en naar mijn Pc en ook naar mijn (nieuwe) mobieltje. Dus... breng ik ergens een verandering aan dan wordt de rest vanzelf via gmail bijgewerkt.
En het werkt ook nog. Een nieuw nummer in mijn mobieltje invoeren staat een tijdje later vanzelf in mijn PC. Bovendien: google heeft ook een "calendar" die  ik standaard gebruikom mijn afspraken bij te houden. Die kalender neemt automatisch de verjaardagen over uit het Gmail adresboek en die verschijnen dus tijdig op mijn scherm EN op de kalender van mijn mobieltje. Super !
En dit allemaal in Linux. Niks Outlook niks Microsoft.: Mozilla Thunderbird, Ubuntu Linux, Nokia MfE.

2 comments:

Karsten said...

Fijn hè?
Zo'n 3 jaar geleden (bij m'n eerste iPhone) ben ik ook begonnen met het bijhouden van m'n contacts via Google.
Altijd alle data bij de hand!

Anonymous said...

Wat ben jij toch knap!Nan