Saturday, April 2, 2011

Actief ?

Deze blog is maar weer eens het slachtoffer van grove verwaarlozing. Niks nieuws, niks spannends, geen roddel.
Natuurlijk ben ik zelf gewoon de oorzaak, te lui om even wat te schrijven. Maar een beetje excuus is er wel te bedenken. We zijn nogal druk geweest. Drie weekends met visite. En dat betekent dus logees. Men woont hier niet "om de hoek". Als Pam d'r zus even op bezoek komt is dat een ritje van 700 km. En dat is net te ver om 's-avonds weer terug te rijden. Voor haar moeder en haar broer was het 400 km, en voor haar neef uit Sydney zelfs bijna 1500.
Ook boodschappen doen voordat iemand op bezoek komt is een beetje anders dan even naar AH of de Jumbo. Bundaberg is 100 km. Dus even van Maastricht naar Eindhoven voor nieuw frietevet.
Maar alle meerdaagse logees zijn weer naar huis en Pam en ik hebben het huis weer voor ons zelf. Druk in de weer in de tuin, de veranda planken schoongeschrobd en in de olie gezet, verlichting buiten, een laatste drain gemaakt, een oorontsteking achter de rug.
Het is hier nu duidelijk najaar aan het worden: de dagen worden korter, de avonden koeler, maar de dagen blijven lekker aangenaam rond de 27 graden.

7 comments:

Mieke said...

Ja geen nieuws is meestal wel goed nieuws, maar toch horen, of lezen we graag iets van jullie. Al is het maar dat je het druk hebt met je planken olieen, of tuintje aanleggen.
Ik zou zeggen, kloemel maar aan op het goedje!!
Heel veel groeten en hugs.

Athy said...

Maar dit is ook goed om te lezen, al is het niet spannend of wat dan ook.Met logees heb je in ieder geval plezier, maar je zult het zout maar vergeten zijn of de suiker!! Groet!

Jan said...

Dat zijn dus van die dingen waar je KILO's van in voorraad hebt. En wat te denken van WC-papier. Daar heb ik eerder nooit over na hoeven te denken, dan LIEP ik nog effe naar AppieHappie.
En tussen twee haakjes: Mieke, we kloemelen toch niet op het goedje? volgens mij is het "kl.ten"

Mieke said...

Ja, maar dat kan ik hier toch niet schrijven!!!!

Jan Rein Hettinga said...

En toch is er een zinnetje in het Limburgs dat elke weblogger dagelijks door zijn hoofd moet horen spoken: 'Höbse al gesjreeve?'

Anonymous said...

Wat zijn we toch netjes!Kl..t maar lekker verder en geniet van de rust,groetjes Nan.

Eddy said...

Jan ; ik zie dat je het weer prachtig voor elkaar heb, je bent helemaal thuis en dat geeft je weer wat bezigheid in de tuin ed, maar niet te veel werken, je bent toch niet verandert hoop ik. vele groeten ook aan Pam Eddy (belsj)