Sunday, April 10, 2011

Te veel vrije tijd?

De boog kan niet altijd gespannen staan en het weer is er niet altijd naar om in de tuin te werken.
Knopen in touw hebben me altijd gefascineerd. Tijd dus om daar ook eens wat aandacht aan te besteden.
Moeilijk zat om precies uit te vogelen hoe een bowline of een lanyard knot in mekaar steken, maar het begin is er.

Van l.naar r.
Monkey fist en Hangman's noose
cobraweave aan de schaar
Celtic button
Bowline
Double Eight
Lanyard knot
Single eight
Monkey fist

5 comments:

Eddy said...

Hallo Jan, wat ben je van plan? eigen hangmat knopen!ophangen,bezigheidstherapie , nee hoor als het ingewikkeld is wil je dat uitvlooien zo ken ik jou. hij daar wat zit je ongelofelijk mooi te wonen, je hebt het weer voor mekaar .Blijf bezig en geniet er samen van met Pam. groeten Eddy

Athy said...

Je hebt dan wel vingers die elkaar niet voor de voeten lopen. Groet!

Mieke said...

Jan, allemaal zelf 'uitgevogeld'of uit de boekjes.
Spannend vind ik dit ook, en wil het ook altijd wel proberen.
Komt uit mijn gidsentijd!!!!

Anonymous said...

Bij de Scouting leer je dit ook en ooit is macrameeen hip geweest dus ik weet dat dit verslavend kan zijn .Nan

Frens said...

Dat is lang geleden, foto's en dia's van knopen. Altijd weer even boeiend ;-)