Wednesday, July 27, 2011

Census 2011: De Australische volkstelling

Ik ben aangenomen als officieel census-collector. Contract, Tax File Number, zelfs mijn eerste salaris is al binnen. Aanstaande vrijdag begint het spektakel.
Ruim 200 adressen staan er op mijn lijstje die allemaal individueel moeten worden bezocht om de formulieren af te leveren. Household forms, Individual forms, E-census forms, privacy envelopes, mail-back envelopes, summary-forms, al naar gelang de situatie die ik aantref. Alles netjes te coderen en te registreren.
Ik heb een kaart met een rooie lijn eromheen: zoek het verder maar uit.
En na de census-nacht op 9 augustus moet ik alles weer ophalen.
De komende weken ben ik dus een redelijk druk baasje, rondtoerend in en om Mount Perry.
Ik kijk er naar uit: Een goeie gelegenheid voor me om het dorp en zijn bewoners wat meer te leren kennen. Vooral de mensen die in de "bush" wonen en die ik dus maar moet zien te vinden.

4 comments:

Athy said...

Het blijft een avontuur, wonen in Australië.
Goed idee je zo bekend te maken en te leren kennen.Succes en groet!!

Frens said...

Proficiat met je nieuwe baan!

Bram said...

betaald krijgen en nog moeten beginnen? Ze hadden je wel heel graag erbij zeker......

Mieke said...

In het bos zijn wilde dieren, pas wel op!!!!