Thursday, July 28, 2011

Mijn speeltjes

Australie kent nauwelijks schemering bij opkomende of ondergaande zon. In de winter (nu) gaat de zon rond 6 uur onder, en binnen een half uur is het dan ook pikkedonker. In de zomer is dat een uurtje later, maar ook dan is het om 7 uur zwart. Er zijn een paar straatlantaarns in het dorp; maar de dichtsbijzijnde is toch snel 500 m verderop. Even naar buiten in de avond, of thuiskomen betekent dus een zaklamp paraat. Hier is mijn survival kit: Een Jetbeam RR2 Raptor zaklamp, en mijn ESEE Izula II mes. Ik ben zelden buitenshuis zonder deze twee hulpjes.

3 comments:

Athy said...

Heb je nooit heimwee naar die lange zomeravonden wanneer het tot elf uur 's avonds licht is en 's morgens om vier uur de eerste lichtvlekken alweer in de lucht komen? Midzomernacht, bij heldere hemel, loop ik van voor naar achter om aan de ene kant het wegstervende licht te volgen en aan de andere kant het eerste ochtendlicht te zien.Groet!!

Jan said...

Ik mis het inderdaad wel eens, maar dat wordt ruimschoots goed gemaakt door een sterrenhemel die je in Nedeland niet meer kunt bewonderen. Daar wordt je heel klein en stil van.

Bram said...

als sterren aan de hemel staan....
ik zie een ster hij is nog ver....
es de sjterre doa boave sjtroale en es de moan
ok tijd om te slapen dit is te gek