Sunday, July 10, 2011

Peter

Nog eentje, voor deze week.
Peter Dingle (Big Pete). Wereldkampioen "woodchop 1996" (serieus!). Een stem zo laag dat menig bassist er jaloers op zou zijn, en armen waar mijn bovenbenen schril bij zouden afsteken. Een echte "gentle giant". Pete is verantwoordelijk voor alle onderhouds werkzaamheden in de lokale goudmijn. Het liefst zou hij alles zelf doen met een set ringsleutels, een lasapparaat en een vette hamer. Maar een deel van zijn tijd zit hij achter de PC met zijn dikke vingers de planning voor de komende week in te voeren. Daar baalt ie verschrikkelijk van. Zo'n toetsenbord gaat overigens maar een paar weken mee. Hij typt daar -met twee vingers- dwars doorheen.
In zijn vrije tijd boert hij er een beetje bij. Toen ik hem laats vroeg hoeveel dieren hij had zei hij "not sure, around 450"
Overigens heeft hij altijd twee of drie runderen in een klein weitje direct naast zijn huis. Die worden speciaal vertroeteld. One for the old man (Pa Dingle is dik in de 80) the rest for me.
Pete is verreweg de sterkste man die ik ken. Hij tilt met gemak in zijn eentje TWEE spoorwegbielzen op en gooit die op een aanhanger. Maar thuis is hij niet de baas volgens zijn eigen zeggen. Hij heeft overigens een schoonheid van een dochter, afgestudeerd electrical engineer.

2 comments:

Athy said...

Ik vind dit leuk om te lezen, alsof ik hem zo zou kunnen tegenkomen.Groet!!

Jan Rein Hettinga said...

Die foto van zijn dochter houden we te goed, neem ik aan...