Tuesday, August 16, 2011

Holden 317 HSV R8

Vanmiddag, na mijn Census-ronde, een biertje gevat in de Pub. Een babbel met Erwin en Peter.
Erwin maakte ik vanmorgen wakker toe ik bij hem aan huis de formulieren kwam ophalen. Mij was niks bijzonders opgevallen. Blijkbaar was zijn garagedeur dicht. Vanmiddag was dat even anders. Hij kwam met zijn auto naar de Pub. Niet alleen de "looks" trokken mijn aandacht maar zeker ook het geluid: een vet donker gegrom vanonder dit felrode vehikel.
Een echte: Holden Commodore 317 HSV R8.
Holden is de Australische naam voor de Europese Opel. De cijfers 317 staan voor 317 KW (=431 Pk). HSV betekent Holden Special Vehicle. Onder de motorkap: een 6,2 L Chevrolet V8.
Hier staat toch effe ruim $100.000 te wachten tot het baasje zijn pilsje op heeft.





1 comment:

Athy said...

Een jongensdroom, vermoed ik? Groet!!