Thursday, August 11, 2011

Mallet Street

Twee grote spelende honden rond het huis, achter een bal aan rennend, vriendelijk kwispelend, staart vrolijk in de lucht, niks dreigends. Ik stond op het punt om het tuinhek open te maken en op het huis af te stappen toen ik de schrikdraad rond het hek zag en even twijfelde. Gelukkig kwan de vrouw des huizes al naar buiten: "Don't come in mate" riep ze me toe.
Bij het afleveren van de formulieren was me niks opgevallen omdat de eigenaren buiten de auto aan het wassen waren en ik dus alles zo kon overhandigen zonder op het hek te letten.
Ik zei tegen haar dat me niks dreigends aan de honden was opgevallen, ze leken me de vriendelijkheid zelve. Dat was ook waar, de spelende honden ware echte janus-goedzakken. "But look at her mate" en ze wees naar de veranda waar een indrukwekende Rotweiler me nauwgezet in de gaten hield. De rotweiler had net een nest jongen; "she would rip your leg off if you come in".
Oeff, geluk gehad.

2 comments:

Athy said...

Lijkt mij dat een groot gevarenbord naast het schrikdraad niet te veel zou zijn geweest.
Rotweilers gaan inderdaad door richels en ruiten.Je hebt zeker geluk gehad.
"Dat zal je leren", zou mijn moeder er achteraan gezegd hebben. Groet!!

Frens said...

Leuk baantje, krijg je ook gevarentoeslag?