Monday, August 8, 2011

Ken

Om eerlijk te bekennen, ik weet zijn achternaam niet. Maar dit is Ken.



Ken is vrachtwagenchauffeur bij de gemeente (De Council). Wegenonderhoud is de belangrijkste bezigheid. Altijd goed gemutst, een plezier om bij aan te schuiven en een praatje te maken. Ken is getrouwd met Heather, een schat van een vrouw. Zij pikt hem na het werk op in de pub, hij heeft steevast een "Bundy" (Bundaberg Rum met coke), Heather drinkt een plat watertje (zij is zowat de enige in het dorp).
Hobbies van Ken: vissen en "piggin" : met de honden op wilde zwijnen jagen. En dat jagen gaat er een beetje ruig aan toe. Geen activiteit voor de fijngevoeligen onder ons.
De honden krijgen een leren harnas voor de borst ter bescherming tegen de slagtanden van de wilde zwijnen en worden losgelaten om het varken neer te leggen. De jager (Ken dus) maakt het karwei af zodra hij ter plekke komt met een groot vlijmscherp mes. Geen jachtgeweer want "that's no fun mate". Overigens: er gaat altijd een naaisetje mee, regelmatig moet een bloedende hond ter plekke opgelapt worden.

3 comments:

Athy said...

Vlees van wilde zwijnen is heerlijk, weet ik van feestmaaltijden in Italië.En, wie het vlees eet, moet ook weten hoe het op zijn/haar bordje terecht komt.Kijk ik naar de foto dan kan ik mij voorstellen dat het goed toeven is, bij deze man.Groet!!

Fred said...

Lijkt mij een watje, wij in Nederland hebben geen hond nodig om een zwijn plat te krijgen. Hier net over de grens lopen er 40 miljoen rond.Zwijnen dan hè.

Frens said...

Looks pretty scary!