Sunday, August 21, 2011

Lucie

Lucie werkt voor de Council. Maar vanaf volgende week niet meer in Mt. Perry, maar in Eidsvold. Dat is dezelfde gemeente (North Burnett) maar een ander dorp, 70 km verderop naar het westen.
Lucie is degene die mij wegwijs heeft gemaakt in de gemeentelijke aangelegenheden. Bouwvergunning, septic system, electriciteit, kapvergunning, aanleg oprit.


Maar Lucie is ook de plaatselijke "Justice of the Peace". Een formeel document ondertekenen of getuigen, Lucie was altijd bereid. Een hele middag heeft ze hier thuis mijn documenten zitten te stempelen en ondertekenen voor mijn visum.
Vrijdag hebben we een "send-off" feestje gehad en tevens haar verjaardag gevierd. Het was alweer een hele tijd geleden dat ik nog eens ouwerwets teut ben geweest.
Maar we zullen Lucie missen. Zij is een van die zeldzame juweeltjes.

2 comments:

Athy said...

Altijd naar om iemand te zien vertrekken die belangrijk voor je is geweest, op welk vlak dan ook. Groet!!

Mieke said...

Ja dat vind ik ook en dan is 70 km nog niet zo ver!!!